środa, 24 czerwca 2015

Koktajlowa Środa - Zielony koktajl z młodym jęczmieniem! Na zdrowie!

Kochani dzisiaj kolejny wpis z cyklu Koktajlowa Środa :) Przepisny na koktajle przypadły Wam do gustu, więc kontynuuję i zamieszczam kolejną propozycję na przepyszny i zdrowy zielony koktajl. Owocowo-warzywnie z zielonym młodym jęczmieniem - zapraszam! 


Uwielbiam miksować owoce i warzywka. Dzisiaj totalna bomba witaminowa. Sporo składników, ale miałam chęć poeksperymentować ze smakiem. I jak wyszło? Zobaczcie sami :D


Koktajl, który przygotowałam składał się z :
  • 1 pomarańcza
  • 1 Jabłka
  • 2 gruszek
  • Garść szpinaku 
  • Garść jarmużu
  • sproszkowany zielony jęczmień
  • łyżeczka miodu (opcjonalnie jesli lubicie słodsze)
  • pestki słonecznika 


Umyłam i pokroiłam owocki - nie obierałam, bo mimo wszystko lubię miksować je ze skórką. W skórce jabłek zawarta jest aż połowa błonnika z owocu, więc szkoda go marnować, bo błonnik w koktajlach, to przecież przydatna rzecz :) Do tego skórka to ulubione miejsce większości witamin z owocu. Jednak jeśli komuś przeszkadzają takie mini farfocle - może obierać owoce, ale dla mnie nie ma to absolutnie żadnego znaczenia. Na koniec zieleninka i ewentualnie łyżeczka miodu, jesli chcecie aby koktajl był nieco słodszy. Udekorowałam ziarnami słonecznika i listkami jarmużu oraz szpinaku. Aaaa i zapomniałabym o bardzo ważnym składniku: ZIELONYM JĘCZMIENIU. 


Dlaczego ZIELONY JĘCZMIEŃ?

Po pierwsze młody zielony jęczmień to bogactwo witamin oraz składników mineralnych, takich jak witaminy z grupy B (B1, B2, B3, B6), wit. C, E i K, a także magnez, potas, żelazo, miedź, chrom, mangan, fosfor, cynk, krzem, sód oraz wapń. W jego składzie są też łatwo przyswajalne węglowodany, białko oraz duża ilość błonnika. To idealne źródło przeciwutleniaczy i aminokwasów.

Po drugie zawiera błonnik i jest idealnym środkiem wspomagającym odchudzanie. Przyspiesza metabolizm oraz wspomaga pracę układu pokarmowego.

Dodatkowo ma  silne działanie przeciwzapalne i przeciwwirusowe oraz łagodzą dolegliwości stawowe oraz żołądkowe. 

Zwalcza wolne rodniki oraz wspomaga regenerację komórek, dotlenia krew, oczyszcza organizm.

Więcej chyba nie trzeba wspominać, żeby zachęcić Was do dodawania tego składnika do zielonych koktajli. Nie zmienia on bardzo smaku, co prawda jest wyczuwalny, z delikatnym "sianowatym' posmakiem. Mi to nie przeszkadza :) 



 Jak Wam podoba się takie połączenie? Wypróbujecie? :)





Pozdrawiam serdecznie :* 



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

9 komentarzy

  1. powiem ci że wygląda rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe połączenie, muszę wypróbować przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe czy mi by posmakowal ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. omomom :D ostatnio rozkochałam się we wszelkich koktajlach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmmm... dorzuciłabym odrobinę imbiru i byłoby idealnie. Wygląda prze...pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. powinnam zacząć taki pić koktajle :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo zaskakujące, ale ciekawe połączenie. Tak szczerze mówiąc, to jeszcze nigdy nie mieszałam owoców z warzywami w koktajlu, ale na Twoją propozycję chyba się skuszę:).

    OdpowiedzUsuń
  8. Same wartościowe składniki. Na pewno super koktajl:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SZABLON BY: PANNA VEJJS.